maandag 22 maart 2010

Een nieuwe dag met nieuwe kansen

Vorige week zijn mijn H4 leerlingen begonnen met hun weblog zoals je kon lezen. Vandaag start het tweede deel. Onderwerp is nog steeds schrijven over "schoolfeesten" of "faalangst". Starten met de inleiding (een tweede keer), morgen het middenstuk. Er zitten erg fraaie epistels bij. Keuzes moeten verantwoord worden. Aan het einde van dit gebeuren krijgen de leerlingen de opdracht een beschouwing te maken. Ik weet nog niet of ik die ook via een weblog publiceren laat of op gewoon, ouderwets papier laat opschrijven. Suggesties?

4 opmerkingen:

  1. Op het web publiceren. Dan kan ik dr nog een spellingscontroler overheen gooien.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. eerst maar in word maken, en dan controleren!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Doe maar op het web gooien. Alles wat na maandag bewerkt is krijgt een 1. ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik laat mijn leerlingen alles altijd via de ELO inleveren omdat ik dan alles digitaal heb en de plagiaatcontrole eroverheen kan halen.
    Wil je de leerlingen ook commentaar op elkaar laten geven?
    Dan is online werken heel handig. Leerlingen kunnen dan ook elkaars feedback zien en jij kan op elk moment reageren.
    Als je het ook wil nakijken, waarbij je uitgebreid commentaar wil geven en correctheidsfouten wil aanstrepen, zou ik de leerling vragen kort iets op de blog te zetten en de lange tekst als Word document eraan te hangen / of aan je te mailen.

    BeantwoordenVerwijderen